رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گفتگوی تلفنی وزرای‌ خارجه ایران و آلمان | اعلام آمادگی آلمان برای ارسال واکسن «بایون تک» به ایران

  • کد خبر: ۷۹۳۶۸
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
گفتگوی تلفنی وزرای‌ خارجه ایران و آلمان | اعلام آمادگی آلمان برای ارسال واکسن «بایون تک» به ایران
در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر خارجه آلمان آمادگی کشورش برای انجام همه اقدامات به منظور ارسال واکسن «بایون تک» به مقصد کشورمان را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) تلفنی با همتای ایرانی خود گفتگو کرد.

در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر خارجه آلمان آمادگی کشورش برای انجام همه اقدامات به منظور ارسال واکسن «بایون تک» به مقصد کشورمان را اعلام کرد.

هایکو ماس همچنین با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از افغانستان، در خصوص تحولات افغانستان با امیرعبداللهیان به تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در خلال این گفتگو آغاز هرچه سریعتر گفتگو‌های وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از آلمان خواست برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک اقدام کند.

وزیر امور خارجه کشورمان دورویی آمریکایی‌ها را که حتی در ارسال کالا‌های دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی‌ها درک درستی از منطقه و مردم آن، بویژه ایران ندارند افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی‌توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه به کار می‌گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود مسئله ساز است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه اصل گفتگو‌های وین قابل قبول است و انجام می‌شود، اما مذاکره‌ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایران بینجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

امیرعبداللهیان از ارتقای همکاری‌های دوجانبه در همه حوزه‌ها استقبال کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین امروز در تماس تلفنی همتای اتریشی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، تصریح کرد: مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست.

 

منبع:فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->